Komunikacja interpersonalna
Jeżeli chcesz rozumieć i być rozumianym...
Fundamentem kierowania grupą jest zdolność efektywnego gromadzenia i przepływu informacji. Skuteczność w zakresie kierowania grupą jest w decydującej części podporządkowana temu, czy potrafimy się komunikować z innymi osobami. Intencją tego szkolenia jest pozyskanie przez uczestnika narzędzi pozwalających na podwyższenie świadomości i umiejętności w zakresie udoskonalenia przekazywania informacji.
- Podstawowe czynniki związane z komunikacją – w jakich warunkach osoby należące do grupy skutecznie komunikują się między sobą w pracy oraz w innych sytuacjach?
- Prawa efektywnego porozumiewania (co gwarantuje, że będziesz dobrze zrozumianym?)
- Metody przekazywania odpowiednio zbudowanych informacji zwrotnych
- W jaki sposób ludzie się ze sobą komunikują?
- Zagrożenia i pułapki. Z czego wynikają błędy? Jak je zidentyfikować i wyeliminować?
- W jaki sposób można znaleźć drogę porozumienia tam, gdzie jej nie ma (ulepszenie jakości systemu porozumiewania)?
- Waga procesów porozumiewania się w firmie