Efektywna obsługa klienta
Jeżeli chcesz, by klient był zadowolony…
Dobra obsługa klienta, oprócz jakości proponowanych produktów i usług, stanowi najważniejsze uwarunkowanie decydujące o satysfakcji klienta związanej z wizytą w konkretnym miejscu. W takim razie jeśli osoby obsługujące kontrahentów pragną, by ich relacje z klientem zyskały charakter długoterminowy i sami klienci z chęcią wracali, muszą w pierwszej kolejności zadbać o klasę oferowanych przez siebie usług, co zyska odzwierciedlenie w poziomie zadowolenia klientów. Doświadczenie wskazuje, że gdy ten proces nie przebiega poprawnie, zazwyczaj skutkuje to niechęcią klienta, bez potrzeby tworząc kłopotliwe sytuacje.
- Wypracowanie (zajęcia praktyczne) reguł obsługi klienta
- Kontakt - kluczowy wymóg skuteczności w procesie obsługi
- Najważniejsze umiejętności z zakresu asertywności
- Klasyfikacja klientów
- Prezentowanie oferty i sposoby nakłaniania do wybrania jej
- Kłopotliwe sytuacje oraz ich analiza
- Ciężkie rozmowy – fundamentalne reguły postępowania w wypadku reklamacji i zastrzeżeń
- Kończenie transakcji
- Ćwiczenia – podniesienie jakości umiejętności rozpoczynania kontaktu oraz obsługi różnych typów klientów, dawanie sobie rady z kłopotliwymi sytuacjami